On tour in en rond Cochem (Duitsland)

26 februari 2018 - Nederland, Nederland

Wat gaan we doen met onze vakantie, dat was de vraag wat bij ons opkwam. Regelmatig gaan wij op vakantie naar Zweden, is een super mooi land om daar te kunnen bivakeren. Maar nu wouden we wel eens wat anders ,door verhalen van vrienden hebben wij een aantal vakantieadressen door gestreept tot dat we overuit waren om een week naar Cochem in Duitsland te gaan. Het is nog niet zover maar vindt het al een leuke vooruitzicht voor onze vakantie. Waarom nu een blog, dit is voor mij helemaal nieuw een blog te schrijven over een vakantie die je gaat ondernemen, maar naar mijn idee kan ik ook nieuwe ideën overdragen aan andere mensen. Tot zover dit gedeelte de rest komt tijdens onze vakantie. Een nieuwe update, veel zoeken op internet dan kom je gauw achter dingen die je wilt gaan ondernemen tijdens je vakantie. En daar bij hoort natuurlijk ook de Cochem Burgtfest bij. Nog een klein stukje verhaal wat er dan zoal te doen is.:

Middeleeuws feest op de Rijksburcht Cochem, 4 + 5 Augustus 2018.
Handwerkers, tovenaars en knechte heten U hartelijk welkom op het burchtspektakel
Akteuren en allerlei volk wachten ook dit jaar op de bezoekers van onze vestiging in een middeleeuwse ambiente. Met rustikale standjes en overal podiums, met de rijksburcht als prachtige achtergrond wordt een middeleeuws marktscenario opgebouwd, waarbij allerlei volk en tovenaars de bezoekers in hun ban trekken en een boeiend programma bieden bij deftige spijzen en drankjes.
Verschillende handwerkers tonen de oude kunst van hun handwerk gelijk het vroeger was. Een pottenbakker, een wapensmid en een authentische kettingpantsermaker tonen hun kunnen. Wijn, bier en lekkernijen van de barbecue verwennen U.
Middeleewse tovenaarsgroepen zorgen voor een afwisselend programma, met jongleren, vuurspuwakrobatiek en interaktieve spelen. Terwijl muzikanten op oude instrumenten gelijk een sakpijp, davul en schalmei hun liederen voordragen. De vechter- en showkamptroep “Fictum” toont ons op het grote podium spannende vechtpartijen met wapens en harnassen uit de middeleeuwse tijd.
In één woord een spannend programma wordt de bezoekers in de oude muren van de rijksburcht op dit weekend aangeboden. En een bezoek van de oude muren loont zich in elk geval!​

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gerrie:
    12 februari 2018
    Verheug me er helemaal op. Maar eerst winterberg.
  2. Leon:
    12 februari 2018
    Leuk ga het zeker volgen